خانه / مقالات آموزشی / آموزش رایگان کسب و کار اینترنتی / بازاریابی یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی اینترنتی دیجیتال مارکتینگ ، ارتقاء محصولات یا مارک ها از طریق یک یا چندین فرم رسانه های الکترونیکی، از بازاریابی سنتی متفاوت تر است، زیرا از کانال های شبکه های اجتماعی و روش هایی استفاده می کند که سازمان را قادر می سازد تا کمپین های بازاریابی را تجزیه و تحلیل کنند و درک کنند که چه کار می کند و چه چیزی نمی کند.

بازاریابان دیجیتال نظارت بر چیزهایی نظیر آنچه که مشاهده می شود، چه زمانی و چه مدت، تبدیلات فروش، چه محتوایی کار می کند و کار نمی کند و …

در حالی که اینترنت شاید کانال بیشتر مرتبط با بازاریابی دیجیتال باشد، بعضی دیگر شامل پیام های متنی، پیام های فوری موبایل، برنامه های موبایل، پادکست ها، بیلبورد های الکترونیکی، کانال های تلویزیونی دیجیتال و رادیو و …

بازاریابی یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ

 

چرا بازاریابی دیجیتال مارکتینگ مهم است

رسانه های دیجیتالی چنان فراگیر هستند که مصرف کنندگان هر زمان و هر مکان را که بخواهند، به اطلاعات دسترسی دارند.

روزهایی است که پیامهایی که مردم درباره محصولات یا خدمات شما از شما داشتند از دست رفته اند و شامل تنها چیزی بود که شما می خواستید آنها را بدانید. رسانه های دیجیتال منبع فزاینده ای از سرگرمی، اخبار، خرید و تعامل اجتماعی هستند و مصرف کنندگان در حال حاضر در معرض نه تنها آنچه که شرکت شما در مورد نام تجاری خود می گوید، بلکه آنچه رسانه ها، دوستان، بستگان، همسالان و … می گویند شرکت هایی هستند که آنها را می شناسند، ارتباطاتی که شخصی و مرتبط هستند، و ارائه می دهد که به نیازها و ترجیحات آنها متناسب است.

دیجیتال مارکتینگ

 

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

مدیریت ارتباطات مشتری در همه کانالها

بازاریابی دیجیتال و کانال های مرتبط با آن مهم هستند.

– اما نه به تعویق انداختن همه چیز. کافی نیست که فقط مشتریان خود را بشناسید؛ شما باید آنها را بهتر از هر کس دیگری درک کنید و شناخت کافی داشته باشید، بنابراین می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید که در آن، چه زمانی و چگونه بیشترین پیام شما را پذیرفته اند.

 

پیشنهاد: ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

 

برای انجام این کار، شما نیاز به یک دید کلی از ترجیحات و انتظارات مشتری در تمام کانال ها – وب، رسانه های اجتماعی، تلفن همراه، پست مستقیم، خرید و فروش و غیره دارید.

بازاریابان می توانند از این اطلاعات برای ایجاد و پیش بینی تجارب سازگار و هماهنگ شده مشتری استفاده کنند مشتریان را در چرخه خرید حرکت دهند. درک عمیق تر خود را به رفتار و ترجیحات مشتری، بیشتر احتمال دارد که آنها را در تعاملات سودآور تعامل کنید.

دیجیتال مارکتینگ

 

راه کارهای های بازاریابان دیجیتال مارکتینگ

گسترش کانال های دیجیتال. مصرف کنندگان از چندین کانال دیجیتال و انواع دستگاه هایی استفاده می کنند که از پروتکل ها، مشخصات و رابط های مختلف استفاده می کنند – و با انواع مختلف آن و با هدف های مختلف ارتباط برقرار می کنند.
تشدید رقابت کانال های دیجیتال نسبتا ارزان هستند، در مقایسه با رسانه های سنتی، و آنها را در دسترس عملا در هر کسب و کار از هر اندازه. در نتیجه، تبدیل شدن به توجه بیشتری به مصرف کنندگان بسیار سخت تر است.
انفجار حجم داده ها مصرف کنندگان پس از دنباله ای از اطلاعات در کانال های دیجیتال قرار دارند. بسیار دشوار است که تمام داده ها را کنترل کنید و داده های مناسب را در حجم اطلاعات منفجر کنید که می تواند به شما در تصمیم گیری درست کمک کند.

 

sas

درباره‌ی داریوش مستفید

داریوش مستفید
(با نام یاد خدا) من به بازاریابی و کسب و کار اینترنتی علاقه زیادی دارم که باعث شد مقالات در این زمینه در وب سایت وب نید تولید کنم تا دوستان به راحتی و آسانی بتوانند استفاده کنند. و در این زمینه اطلاعات زیادی داشته باشند.

همچنین ببینید

۲۰ روند مناسب در سال ۲۰۱۹ برای افزایش فروش اینترنتی شما

طبق آمار، ۴۶ درصد کل کاربران اینترنت آسیایی محصولات یا کالاها را از طریق تلفن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *