خانه / مقالات آموزشی / مقالات سئو / چگونه وب سایت خود را بهینه سازی سئو کنیم؟ کسب و کار اینترنتی

چگونه وب سایت خود را بهینه سازی سئو کنیم؟ کسب و کار اینترنتی

چگونه یک سایت را seo کنیم

برای این که بتوانید کسب و کار اینترنتی آنلاین خود را به طور موفقیت آمیز انجام دهید تا به کسب درآمد دلخواه برسید باید وب سایت خود را بهینه سازی و یا سئو seo کنید .

در این مقاله که به صورت  آموزش رایگان است برای شما دوستان توضیح داده شده که چگونه وب سایت خود را بهینه سازی کنید و کسب و کار اینترنتی خود را رونق دهید و موفقیت را برای خودتان فراهم سازید.

چگونه وب سایت خود را بهینه سازی سئو کنیم؟

چگونه وب سایت خود را بهینه سازی سئو کنیم؟

 

بهینه سازی وب سایت بیش از صرفا در مورد بهینه سازی وب سایت شما مهم است .

سرعت، جستجوگرها، رسانه های اجتماعی، UX، اندازه گیری و تبدیل SEO است.

ممکن است بخواهید یک وب سایت را برای اهداف مختلف بهینه سازی کنید.

این همان چیزی نیست که بهینه سازی وب سایت شما برای جستجوگرها در موتورهای جستجو بهینه سازی وب سایت برای سریع تر شدن یا بهتر تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان باشد.

چه کسی بهینه سازی را انجام می دهد ، هدف را انتخاب می کند.

بهینه سازی یک اصطلاح است که به روند تدریجی بهبود می انجامد. از یک هدف قطعی و یک مجموعه محدودیت ها، باید بهترین راه حل را پیدا کنیم که ، عملی و موثر است.


بنابراین، در این مقاله، ما در مورد چگونگی بهینه سازی وب سایت تحت ۶ عناصر مختلف بحث خواهیم کرد:


۱ سرعت و عملکرد
۲ قابلیت دید در موتورهای جستجو (SEO و سئو )
۳ رسانه های اجتماعی
۴ تجربه آنالیز کاربر
۵ اندازه گیری آمار حضور و غیاب
۶ نرخ تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان

 

چگونه یک سایت را seo کنیم در قسمت زیر توضیحات داده شده است


۱- چگونه وب سایت خود را سریع و کارآمد بهینه سازی کنید


بهینه سازی وب سایت برای سریع بودن و پاسخگو بودن به تعامل کاربر مهم است که وب سایت شما را موثر کند.

هیچ کس دوست ندارد پس از ورود به سایت منتظر بماند تا صفحه باز شود.

بسیاری از بازدید کنندگان بی تاب هستند و اگر وب سایت دیر باز شود ، ممکن است که صفحه را ترک کنند.

به یاد بیاورید که داستان آمازون که میلیونها نفر را از دست داده است، زمانی که سرعت لود وب سایت خود را با یک دهم ثانیه کاهش می دهد …


برای بهینه سازی وب سایت خود به سرعت، در در زیر نکته های است که ما توصیه می کنیم:


۱ – استفاده از آمار گوگل Page Speed ​​Insights برای تشخیص سرعت عملکرد سایت شما.
۲ – تصاویر خود را برای بهینه سازی و حجم فایل تصویر را فشرده کنید.
۳ – کاهش مقدار اقلام و کل اسکریپت ها در یک صفحه که نیاز به بارگذاری دارند.
۴ – از یک ماژول یا افزونه ذخیره سازی برای محتوا استفاده کنید.
۵ – یک سرور سریع و کارآمد واقع در نزدیکی شما و با فشرده سازی Gzip داشته باشید.
۶ – استفاده از ماژول های برای اضافه کردن ویژگی به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.
۷ – تست وب سایت خود را در gtmetrix ، webtest.org، Pingdomtools برای توصیه های خاص انجام دهید.
۸ – تنظیم صفحات وب سایت به صورت واکنش گرا عناصر نسخه تلفن همراه یا تبلت و …

 

( در مورد سایت و یا قالب واکنش گرا اگر میخواهید بیشتر بدانید اینجا کلیک نمایید )

و همیشه سعی در این باشید که وب سایتی سبک و سریع تر ایجاد کنید تا بازدید کننده بتواند به طور راحت تر و سریع تر کار خود را انجام دهد و برای موتور های جستجوگر هم بسیار مهم است.

 

۲- چگونه وب سایت خود را برای نمایش در موتورهای جستجو بهینه سازی کنید؟


گوگل از یک الگوریتم با بیش از ۲۰۰ معیار برای تعیین سفارش نتایج در موتورهای جستجو برای نمایش کلمات کلیدی خاص استفاده می کند.

بهینه سازی موتور جستجو یک کار دوطرفه در داخل و خارج از وب سایت است.

این یک کار پیچیده است که مستلزم نظارت مستمر، تجزیه و تحلیل دقیق از نتایج و آمار و یک برنامه عملی مبتنی بر صنعت و رقابت است.

 

پبیشنهاد : اگر میخواهید درباره لینک های داخلی و خارجی بیشتر بدانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید :

 چگونه تفاوت بین لینک های خارجی و داخلی را بدانیم

 

به منظور بهینه سازی سایت خود برای جستجوگرها و در نتیجه بهبود دید وب سایت در موتورهای جستجو، در اینجا توصیه هایی است که به ترتیب در زیر :


۱ – از عنوان حداقل ده کلمه استفاده کنید که شامل بسیاری از کلمات کلیدی شما به طور طبیعی است.
۲ – (
URL) های توصیفی از ۳ تا ۵ کلمه که شامل کلمات کلیدی شما برای صفحات داخلی شما هستند.
۳ – دارای چندین زیرنویس از جمله متغیرها و مترادف کلمه کلیدی شما است
۴ – نوشتن صفحات حدود ۱۵۰۰ کلمه (۵۰۰ کلمه به عنوان حداقل حداقل)
۵ – مطالب و پست های خود را با مشخصات نویسنده Google Plus خود پیوند دهید
۶ – یک تصویری را که در هر صفحه یا پست قرار می دهید ، حاوی کلمه کلیدی خود را در نام فایل و برچسب ALT استفاده کنید.
۷ – ایجاد لینک بین صفحات خود و محتوای شما به طور متوسط ​​با استفاده از کلمات کلیدی متن لنگر انجام دهید.
۸ – صفحات داخلی خود را در حساب های رسانه شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.
۹ – مترادف مترادفها به طور طبیعی و با توجه به ابزار Google Keyword را به صفحات خود اضافه کنید.
۱۰ – از ابزار های مانند وب سایت MOZ استفاده کنید که بهینه سازی صفحات شما را برای کلمات کلیدی معین ارزیابی می کند.

 

۳ – چگونه وب سایت خود را برای رسانه یا شبکه های اجتماعی بهینه سازی کنید؟


بهینه سازی یک وب سایت برای به اشتراک گذاری و ترافیک رسانه شبکه های اجتماعی یک جنبه مهم برای شرکت های فعال اجتماعی و یا کسانی که با استراتژی بازاریابی محتوا هستند.

رسانه های اجتماعی می توانند به شما برای شناختن مشتریان جدید کمک کنند و خود را به عنوان یک رهبر در صنعت خود بنا کند .

گرچه ROI از کمپین های تبلیغاتی از طریق رسانه های اجتماعی کمتر از کانال های دیگر است، مشتریان واقعی نیز از این منبع وجود دارند.

 

پشنهاد : اگر میخواهید درباره رسانه شبکه های اجتماعی بیشتر بدانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید :

تاثیر شبکه های اجتماعی بر پیشرفت کسب و کار اینترنتی


در اینجا توصیه های ما از عناصر مهم برای ادغام و در نظر گرفتن بهینه سازی سایت خود برای شبکه های اجتماعی توصیه می شود


۱-
ماژول یا افزونه هایی برای به اشتراک گذاشتن در رسانه های اجتماعی در هر یک از صفحات خود را در وب سایت خود داشته باشید.
۲-
یک صفحه کسب و کار Google My Business، فیس بوک، توییتر، لینکدین، متصل به سایت خود را ایجاد کنید.
۳-
از یک برنامه مانند Buffer برای اشتراک گذاری لینک های خود در چندین حساب به طور همزمان استفاده کنید.
۴-
همیشه از یک تصویر مفهومی برجسته متصل به صفحات خود استفاده کنید که در کوچک و مربع به خوبی ظاهر می شود.
۵-
عنوان های Meta متا توضیحات خود را برای تعیین عنوان و توضیحات هنگام اشتراک گذاری پر کنید.
۶-
عنوان خود را قانع کننده و جذاب کنید تا بازدید کننده بیشتری داشته باشید.
۷-
تغییرات عنوان تست برای تشخیص کسانی که با نرخ کلیک بهتر هستند.

 

۴- چگونه وب سایت خود را برای تجربه کاربر بهینه سازی کنید؟


بهینه سازی تجربه کاربر …

این یک چالش بزرگ است که نیاز به درک ظریف از وب و انسان ها دارد.

قوانین اساسی و اصول ارگونومی و تجربه کاربر وجود دارد، اما مهم است که بدانیم چگونه هر مشتری یک نمایه خاص دارد. ی

ک راه برای استفاده از اینترنت وجود ندارد.

چندین پروفایل کاربر در وب موجود است.

بهترین راه چگونگی بهبود وب سایت خود را بر اساس شنوایی خود را به درخواست به طور مستقیم به مشتریان خود و / یا تجزیه و تحلیل توسط نرم افزار نقشه گرمایی یا کلیک کنید صفحه ردیابی.

 

در اینجا توصیه های ما جهت بهینه سازی وب برای تجربه کاربر است:

 

۱ – یک منوی روشن، ارگونومی و بصری داشته باشید که به طور موثر وب سایت شما را تقسیم کند.
۲ –
برای ایجاد تمایز بین عناصر مختلف از فونت مناسب استفاده کنید.
۳ – استفاده از تصاویر بردار یا فشرده، اما کاملا با کیفیت بالا باشد.
۴ –
اطلاعات تماس خود را برجسته و به راحتی در دسترس باشد.
۵ –
عناوین جذاب، با جملات کوتاه و پاراگرافها و زیرنویسها برای تقسیم کردن اطلاعات استفاده کنید.
۶ –
محتوای خود را برای افرادی که در وب سایت سریعا خارج می شوند، قابل خواندن کنید.
۷ –
یک وب سایت سریع، کارآمد و پاسخگو برای تعاملات بازدید کننده داشته باشید

 

۵- چگونه وب سایت خود را برای اندازه گیری عملکرد بهینه سازی کنید؟

 

بهینه سازی اندازه گیری عملکرد یک وب سایت یک جنبه مهم در نظر گرفتن است.

بدون اندازه گیری عملکرد آمار وب سایت، غیر ممکن است بدانید که آیا تلاش و سرمایه گذاری در حال کار است یا خیر.

فراتر از یک سطح خاص، اندازه گیری عملکرد اجتناب ناپذیر است، زمانی که یک شرکت می خواهد در وب گسترش یابد.

اگر چه نظارت بر آمار باید به طور مداوم انجام شود، مهم است که در ابتدا همه ابزار مناسب را در محل قرار دهید:

 

در اینجا چیزی است که ما به عنوان ابزار و پیکربندی برای بهینه سازی اندازه گیری عملکرد وب سایت شما توصیه می کنیم:


۱ – (
Google Analytics Universal Analytics) را در تمام صفحات خود نصب کنید تا بتوانید آمار حضور شما را مشاهده کنید.
۲ –
ابزار گوگل وب مستر را نصب کنید تا کلمات کلیدی یا مکان های Google خود را ردیابی کرده و مسائل را نظارت کنید.
۳ –
ابزارهای وب مستر را برای اندازه گیری و مشاهده عملکرد وب سایت خود در Bing نصب کنید.
۴ –
تنظیم Google Analytics با اهداف برای اندازه گیری تبدیل و تبدیل حلقه.
۵ –
Google Analytics را به Adwords و Google Webmaster Tools متصل کنید تا اطلاعات خود را متمرکز سازید.
۶ –
از نرم افزار Heatmap یا نقشه حراتی برای پیدا کردن دقیقا جایی که بازدیدکنندگان روی آن کلیک می کنند، استفاده کنید.
۷ –
از شماره تلفن برای تماس ارتباط در وب سایت خود استفاده کنید.
۸ –
استفاده از ابزار های ردیابی اضافی برای دریافت سایر اطلاعات مربوطه (SERPS، MOZ …).

 

۶- چگونه وب سایت خود را برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بهینه سازی کنید؟


بهینه سازی نرخ تبدیل یک عنصر کلیدی در وب سایت است.

اگر هر یک از این هزاران نفر از بازدیدکنندگان، اگر کسی به مشتری تبدیل نشود ، اهمیت دارد؟

با این حال، برای بهینه سازی تبدیل، شما باید ۳ چیز داشته باشید؛ ابزار آمار خوب، یک هدف تعریف شده و البته بازدیدکنندگان وب سایت شما.


در اینجا توصیه های ما در رابطه با بهینه سازی نرخ تبدیل در یک وب سایت است:


۱-
چندین نرم افزار یا ابزار ردیابی عملکرد و نرم افزار تبدیل را نصب کنید.
۲ –
اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید، ارائه دادن حمل و نقل رایگان با هر هزینه جهت جذب مشتری.
۳ –
اگر فرم دارید، تعدادی از فیلدها را برای افزایش تعداد درخواست ها کاهش دهید.
۴ –
وب سایت خود را سریع تر، نرمتر، زیبا تر و لذت بخش تر کنید. (خسته کننده نباشد)
۵ –
شامل دکمه تماس که به صورت روشن و واضح ، برجسته باشد تا جهت ارتباط با مشتری (جواب دادن به سوالات مشتری)
۶ –
از اعتبارات، توصیه ها و توصیفات مشتری برای افزایش اعتماد استفاده کنید.
۷ – صفحه وب خود را به طور
حرفه ای در طراحی کنید، متون روان بدون اشتباه و استفاده تصاویر مناسب با اندازه مناسب .

درباره‌ی داریوش مستفید

همچنین ببینید

۲۱ روش برای رونق دادن کسب و کار یا تجارت آنلاین

روشهای رونق کسب و کار اینترنتی و چگونه کار خود را به طور آنلاین و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *