خانه / need web / تاثیر اینستاگرام بر کسب و کار اینترنتی بازاریابی آنلاین Instagram

تاثیر اینستاگرام بر کسب و کار اینترنتی بازاریابی آنلاین Instagram

اینستاگرام یک برنامه اشتراک گذاری عکس و شبکه اجتماعی است.

این وب سایت شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۰ ایجاد شد و در سال ۲۰۱۲، شرکت فیس بوک آن را یک میلیارد دلار خریداری کرد.

با توجه به اینستاگرام ، بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از آن روزانه استفاده می کنند .

و بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

Instagram عکس و ویدئو محور است. کاربران می توانند تصاویر و فیلم های کوتاه را ویرایش و ارسال کنند.

و به صورت های آنلاین ویدیو های را در اینستاگرام پخش کنند .

قبل از استفاده از Instagram برای کسب و کار خود، در اینجا چیزی است که باید بدانید.

 

تاثیر اینستاگرام بر کسب و کار اینترنتی بازاریابی آنلاین Instagram

اینستاگرام - Instagram

 

اصول استفاده از اینستاگرام 

اگر چه این را می توان در یک صفحه مشاهده کرد، Instagram عمدتا یک برنامه تلفن همراه است.

بنابراین قبل از اینکه بتوانید برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید.

باید آن را دانلود کنید. Instagram در هر دو فروشگاه های Apple App Store و فروشگاه Google Play رایگان است.

برای ثبت نام در اینستاگرام ، حتی می توانید از حساب های مانند فیس بوک یا ایمیل خود استفاده کنید.

شما می خواهید مشخصات نمایه نام تجاری خود را به یک حساب کسب و کار تبدیل کنید

تا بتوانید به تجزیه و تحلیل و بینش دسترسی پیدا کنید.

برای انجام این کار، باید با پیغام های درون برنامه از گزینه Switch To Business Profile در تنظیمات، با حساب کاربری خود در صفحه فیس بوک خود ارتباط برقرار کنید.

هنگامی که حساب کاربری Instagram شما ایجاد می شود، می توانید.

به برگه پروفایل بروید و برای تغییر نام، نام کاربری و تصویر نمایه خود، یا اضافه کردن یک وب سایت و یک بیوگرافی کوتاه، روی ویرایش نمایه یا پروفایل خود ضربه بزنید.

برای تغییر تنظیمات برنامه، دکمه را در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. و اگر به فارسی باشد به دکمه سمت چپ ضربه بزنید.

وقتی برنامه را باز میکنید، به صفحه اصلی منتقل میشوید.

در اینجا، اگر شما هر کدام را اضافه کرده اید، یک جریان بی پایان از پست های کاربرانی که پیروی می کنید، پست های پشتیبانی شده بر اساس منافع شما و پست های خود را مشاهده خواهید کرد.

 

پیشنهاد : تاثیر فیسبوک بر کسب و کار اینترنتی

 

اصطلاح نامه یا دکمه ها در اینستاگرام  (Instagram)

دکمه Home: این شما را به صفحه اصلی یا خوراک خود می برد.

برگه جستجو: این برگه به ​​شما کمک می کند محتوای جالب و کاربرانی را که دنبال کرده اید پیدا کنید.

با استفاده از نوار جستجو، می توانید محتوای خاص، کاربران یا هشتگ ها را جستجو کنید.

اگر شما به یک دسته (افراد، برچسب ها یا مکان ها) ضربه بزنید، برنامه پیش فرض به بالا، که نشان می دهد محبوب ترین نتایج برای آن عبارت جستجو. شما همچنین یک ردیف عکس پیمایش افقی به نام Trendings Tags خواهید دید.

و در زیر آن یک خوراک از پست های محبوب است که Explore Posts خوانده شده است.

این ویژگی ها راه های عالی برای پیدا کردن افراد و مارک های یا برند های دیگر است.

که با کسب و کار و نیاز شما مطابقت دارد.

و کاربران زیر با محتوای مشابه حتی ممکن است برخی از پیروان شما را کسب کنند.

دکمه افزودن: با استفاده از این دکمه می توانید یک عکس جدید از گالری خود اضافه کنید، یک عکس بگیرید یا یک ویدیو کوتاه ظبط کنید.

دکمه قلب: در صفحه فعالیت (زبانه قلب)، دو برگه در بالای صفحه خواهید دید:

زیر و شما. برگه شما به طور پیش فرض است این جایی است که شما می توانید ببینید اعلان های اخیر نشان می دهد که چه کسی شما را دنبال کرده یا عکس های خود را دوست دارد.

نظرات دیگر کاربران را در عکس های خود ترک کرده یا از شما نام برده و پست هایی را که در آن برچسب گذاری شده اید.

وقتی روی Tab بعدی کلیک می کنید، فعالیت های اخیر را از کاربران دنبال می کنید .

دیگر عکس هایی که دوست داری یا اظهار نظر کرده اند و کاربران آنها دنبال کرده اند.

مشخصات: برگه پروفایل شما جایی است که شما می توانید تمام پست های خود را و برجسته داستان، مشخصات خود را ویرایش و تنظیمات خود را به روز رسانی کنید.

برچسب گذاری جغرافیایی: اینستاگرام به شما امکان می دهد مکان خود را به عکس های خود اضافه کنید وقتی که آنها را پست کنید.

افزودن موقعیت مکانی به عکس، این مکان را در بالای پست خود نشان می دهد که در هر پستی که دارای برچسب جغرافیایی است.

قبل از ارسال یک عکس می توانید موقعیت مکانی خود را روشن و خاموش کنید.

 

پیشنهاد : پینترست و تاثیر آن بر کسب و کار اینترنتی

 

افزودن عکسها

برای ارسال یک عکس جدید، دکمه افزودن (دوربین) در پایین صفحه خود را لمس کنید.

این دوربین شما را باز می کند و می توانید یک عکس جدید بگیرید یا یک ویدیو کوتاه ضبط کنید یا یکی از رول دوربین خود را انتخاب کنید.

پس از کلیک روی Next، به صفحه ای با گزینه های متعدد، از جمله فیلترهای Instagram و یک دکمه Edit می روید که به شما امکان تنظیم عکس را با تغییر روشنایی، برش، ساختار، گرما، اشباع، رنگ، محو شدن، برجسته سازی و سایه ها.

شما همچنین می توانید یک تصویر یا تصویر بیشتر اضافه کنید.

هنگامی که عکس را به دلخواه خود ویرایش کرده اید.

روی Next کلیک کنید. سپس شما می توانید یک عنوان را برای توصیف تصویر بنویسید، موقعیت مکانی را به آن جابجایی کنید، افراد را برچسب گذاری کنید و آن را در سایر سیستم عامل های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

شما همچنین می توانید نظرات خود را خاموش کنید، در پایین صفحه تنظیمات پیشرفته پیدا کنید.

قبل از ارسال عکس های عمومی، صاحبان کسب و کار باید به اضافه کردن هشتگ ها به عکس خود برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در دید عموم بازدید کنندگان.

اگر می خواهید پس از انتشار پست، چیزی را تغییر دهید یا اضافه کنید، روی دکمه بیضی (…)

در آن پست ضربه بزنید و برای ارتقاء عنوان یا اضافه کردن یک مکان یا برچسب، ویرایش را انتخاب کنید.

شما همچنین می توانید پست را در سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و یا پست را حذف کنید اگر از آن ناراضی هستید.

اکنون که می دانید چگونه یک نمایه ایجاد کنید و عکس ها را بفرستید.

روش های مختلفی در اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما وجود دارد.

 

داستان Instagram عکس ها و فیلم هایی است که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می شوند.

در بالای صفحه اصلی نوار افقی شامل عکس هایی از افرادی که دنبال میکنید و یکی برای خودتان است.

وقتی عکس خود را انتخاب میکنید، صفحه دیگری با هشت گزینه برای افزودن به داستان شما باز می شود.

  • عادی: با استفاده از گزینه عادی، شما می توانید عکس منظم، هنوز هم بگیرید.
  • زنده: این برای فیلم های زنده است.
  • Type: Type تنها گزینه ای است که نیازی به عکس یا ویدیو ندارد. در عوض، شما می توانید رنگ های مختلف و فونت های مختلف را انتخاب کنید و نوع هر چه در ذهن شما باشد.
  • بومرنگ: این گزینه GIF را ایجاد می کند.
  • Superzoom: Superzoom به شما اجازه می دهد تا در طول یک ویدیو با جلوه های صوتی جلوه های بصری بزرگنمایی کنید.
  • عقب: عقب به شما اجازه می دهد یک ویدئو را به داستان خود که در معکوس است ارسال کنید.
  • Hands-free: بدون نیاز به فشار دادن دکمه ضبط، یک ویدیو ضبط می کند.
  • توقف حرکت: با استفاده از این ویژگی، می توانید سری های طولانی از عکس ها را بگیرید و Instagram تصاویر را به یک GIF تبدیل می کند.

با تمام گزینه ها، شما می توانید برچسب ها و نظرسنجی ها را بر روی عکس ها و ویدیوها ترسیم، تایپ و قرار دهید.

این ویژگی ها بسیار شبیه به Snapchat است، بنابراین اگر شما با آن پلتفرم آشنا هستید، باید مسیر آن را بسیار ساده تر کنید. داستان Instagram یک راه عالی برای تبلیغ یک محصول جدید است، به پشت صحنه نگاه کنید به کسب و کار شما و یا یک پست وبلاگ جدید نشان می دهد.

با نکات برجسته داستان ها، می توانید داستان ها را با یکدیگر به نقاط برجسته دسته بندی کنید و گروه ها را در نمایه خود در زیر زیستن خود قرار دهید. نکات برجسته بر روی نمایه شما تا زمانی که آنها را حذف نکنید. برای ویرایش یا حذف برجسته، فقط روی آن ضربه بزنید و نگه دارید. Instagram همچنین به طور خودکار داستان های خود را هنگامی که آنها منقضی می شود را ذخیره می کند و آنها را در بایگانی داستان ها نگه می دارد که در نمایه شما قابل دسترسی است.

 

علاوه بر Instagram Stories، کاربران می توانند ویدیوهای زنده را که ناپدید می شوند، ببرند و مانند یک ترکیب بین فیس بوک Live و Snapchat. شما می توانید مشتریان را در پشت صحنه جنبه های جالب کسب و کار خود، محصولات و یا پاسخ به سوالات زنده از طریق نظرات به مشتریان بدهید.

هنگامی که ویدئو به پایان می رسد، آن را در داستان Instagram خود را که در آن به مدت ۲۴ ساعت باقی می ماند زندگی می کند. اگر می خواهید ویدیویی که در خوراک Instagram شما باقی می ماند، می توانید ویدیو را که گرفته اید را آپلود کنید یا به طور مستقیم از طریق برنامه برای ارسال عکس ها فیلم بگیرید. اگر انتخاب کنید که فیلم را آپلود کنید یا آپلود کنید، هنوز می توانید فیلتر ها را اضافه کنید و پوشش را تغییر دهید. شما همچنین دارای گزینه ای از جمله صدا هستید.

 

پیشنهاد : تاثیر شبکه های اجتماعی بر پیشرفت کسب و کار اینترنتی

 

راه های بسیاری برای ارتباط برقرار کردن با دیگر کاربران در Instagram وجود دارد. به عنوان مثال، شما می توانید دیگر کاربران را در عکس های خود و یا پیام خصوصی به افراد برچسب.

  • لذت بردن: Liking یک راه ساده برای ارتباط با سایر کاربران است.
  • برای دوست داشتن یک عکس، دوبار روی تصویر ضربه بزنید یا دکمه قلب زیر پست را ضربه بزنید.
  • اظهارنظر: در کنار دکمه «نظر» یک دکمه نظر است
  • فقط آن را ضربه بزنید، و برنامه شما را به صفحه نظرات برای آن عکس با یک جعبه متن که در آن شما می توانید وارد کنید آنچه شما می خواهید می گویند و آمار ارسال هنگامی که آن را کامل است.
  • ذکر کردن: همانطور که در توییتر، شما می توانید از نماد @ برای نشان دادن سایر کاربران در نظرات Instagram خود یا ارسال زیرنویس استفاده کنید.
  • برچسب زدن: Instagram به شما اجازه می دهد تا برچسب ها را قبل از ارسال یک تصویر یا ویدیو به شما اضافه کنید.
  • برای انجام این کار، قبل از اشتراکگذاری عکس خود، گزینه «برچسب افراد را ضربه بزنید»،
  • سپس روی عکس موردنظرتان که میخواهید یک برچسب اضافه کنید، روی آن ضربه بزنید.
  • پس از آن برنامه از شما می خواهد نام شخص را برای جستجو برای حساب کاربری خود تایپ کنید.
  • هنگامی که سایر کاربران را در عکس خود نشانه گذاری کرده و تصویر را به اشتراک می گذارید، کاربران دیگر می توانند روی عکس ضربه بزنند تا افرادی را که برچسب گذاری شده اند، ببینند.
  • پیام مستقیم: برای دسترسی به Instagram Direct، به صفحه اصلی بروید و روی دکمه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • در اینجا، میتوانید پیامهای فوری، عکسها و ویدیوهای خصوصی را به دیگر کاربران ارسال کنید.
  • برای ارسال یک پیام مستقیم جدید (DM)، دکمه + در گوشه سمت راست بالا را ضربه بزنید و ارسال عکس یا ویدئو یا ارسال پیام را انتخاب کنید.
  • هنگامی که پیام را ارسال می کنید، شما و گیرندگان می توانید پیام ها را به عقب و جلو ببرید.
  • کاربرانی که قبلا شما را دنبال نکرده اند از شما خواسته خواهند شد که آیا آنها می خواهند به شما ارسال عکس ها و ویدیوهای خود را قبل از اینکه بتوانید پیام مستقیم خود را مشاهده کنید

استفاده از هشتگها یک راه عالی برای کمک به کاربران دیگر در پیدا کردن محتوای شما در Instagram است. هشتگ ها می توانند حروف و اعداد را شامل شوند، اما آنها نمی توانند هیچ شخصیت غیر عددی داشته باشند. به عنوان مثال، #DaveAndBusters به ​​عنوان یک هشتگ کار می کند، اما # دیو و بیستر نمی کند.

از آنجا که کاربران هر دو می توانند برای هشتگ ها جستجو کنند و با کلیک بر هشتگ هایی که در پست ها در برنامه مشاهده می کنند، استفاده از هشتگ های مربوطه می تواند یک ابزار بسیار موثر برای رسیدن به اهداف باشد. با این حال، اطمینان حاصل کنید که برای نام تجاری خود از هشتگهای مناسب استفاده کرده اید و به بیرون نرسیده اید.

هشتگها مانند #nofilter (عکسهایی که با فیلترهای بسیار ویرایش نشدهاند)، #selfie (تصویری از خودتان) و #tbt یا #throwbackthursday (عکسهای قدیمی) در instagram بسیار محبوب هستند، اما ممکن است برای آنها کار نکند شما یا نام تجاری شما. ایده خوبی است که به دیگر مارک های موجود و یا حتی کاربران شخصی و وبلاگ نویسان در صنعت خود نگاه کنید تا نمونه هایی از آنچه که در مورد هشتگ انجام می شود، باشد.

Instagram اجازه می دهد حداکثر ۳۰ hashtag در پست یا نظر، اما استفاده از آن بسیاری از بیش از حد است. هشتگهای کمتر که می توانید برای پاسخگویی به کیفیت، بهتر استفاده کنید. با استفاده از بسیاری از هشتگ های محبوب ممکن است شما را از بسیاری از کاربران دیگر بدست آورده، اما احتمالا همه چیز شما را افزایش نخواهد داد و تعاملات شما به احتمال زیاد از افرادی که علاقه مند به نام تجاری شما نیستند، بلکه کسانی هستند که که فقط تصویر شما را دید و دوست داشت.

هنگامی که هشترها را درک می کنید، می توانید شاخه ای را بیابید و آزمایش کنید تا بتوانید بهترین ها را برای نام تجاری خود انتخاب کنید. همچنین برای ایجاد یک هشتگهای سفارشی برای کسب و کار شما یا حتی یک رویداد که میزبانی می کنید هوشمندانه است. به این ترتیب مشتریان می توانند از هشتگ ها استفاده کنند و همچنین پست های خود را نیز آسان می کنند.

 

همانند دیگر کانال های اجتماعی، کسب و کار ها در اینستاگرام امکان تبلیغ دارند. سه قالب برای تبلیغات وجود دارد:

  • عکسهای تبلیغاتی: اینها مانند پستهای پست منظومه ظاهر میشوند اما در بالای عکس دارای برچسب حمایت شده هستند. آنها همچنین دارای دکمه یادگیری بیشتر در گوشه پایین سمت راست زیر عکس هستند.
  • تبلیغات ویدئویی: مانند تبلیغات عکس، این به نظر می رسد مانند پست های ویدیویی معمولی، اما با برچسب حمایت شده در بالای صفحه.
  • تبلیغات چرخ فلک: این تبلیغات یکسان است با تبلیغات عکس، اما از عکس های چندگانه ای که کاربران می توانند از آن عبور کنند، عکس می گیرند.

هر سه فرمت آگهی در خوراک های خانگی کاربران نمایش داده می شوند. این تبلیغات از چهار هدف پشتیبانی می کند: نمایش های ویدئویی، کلیک کردن به وب سایت شما، نصب برنامه های موبایل و آگاهی توده ای.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات در Instagram، به اینجا بروید.

 

مطمئن نیستید که چگونه می توانید از Instagram برای کسب و کار خود استفاده کنید؟

برخی از استراتژی های خنثی را امتحان کنید:

محصولات یا خدمات خود را نمایش دهید.

عکسهایی از محصولات جدید سرد را به عنوان آنها در آنها میگیرید یا تصاویری از محصولات محبوب خود را به اشتراک بگذارید. یا اگر شما یک کسب و کار خدماتی مانند سالن مو یا رستوران را اجرا کنید، زمان برای گرفتن عکس از کار خود را.

پشت صحنه برو عکس ها و فیلم ها را برای نشان دادن اینکه محصولات و یا کالاهای خود را ساخته اید، بخصوص اگر فرآیند منحصر به فرد یا جالب باشد یا چیزی که مشتریان اغلب در مورد آن بپرسند.

این نه تنها محتوایی جالب برای حساب کاربری Instagram شما فراهم می کند، بلکه دقیقا همان چیزی را که در پسزمینه دارد، به مشتریان و پیروان خود نشان می دهد.

کارمندان خود را شامل کنید صفحه نمایش Instagram نام تجاری خود را با اضافه کردن کارمندان خود در پست های خود شخصی تر کنید.

به اشتراک گذاری تصاویر اعضای تیم خود را در کار سخت و لذت بردن در خروجی شرکت.

از مشتریان خود بخواهید عکس های خود را نشان دهند.

قرار دادن Instagram خود و هشتگهای سفارشی در محصولات و یا مواد تبلیغاتی خود را برای تشویق مشتریان به شما برچسب زمانی که آنها عکس های محصول، خدمات یا کار شما را به اشتراک می گذارند قرار دهید. به این ترتیب، کاربران دیگر که میخواهند بدانند از کجا آمدهاند، میتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. فقط مطمئن شوید که آنها را چک می کنید، آنها را دوست دارید و در مورد آنها نظر داده اید.

معاملات منحصر به فرد را در Instagram خود ارسال کنید. با ارائه تخفیف برای دنبال کردن شما به طرفداران Instagram خود، به آنها پاسخ دهید. یک تصویر را با دستورالعمل هایی در مورد نحوه استفاده از این قرارداد به اشتراک بگذارید. برای مثال، می توانید یک کد کوپن کاربر را وارد کنید هنگام خرید چیزی در وب سایت خود. یکی دیگر از گزینه ها این است که می توانید از کاربران (هنگام پرداخت هزینه برای یک محصول یا خدمات شخصی) بپرسید تا آنها را دنبال کنند. این باعث می شود تا پیروان شما احساس خاصی داشته باشند و احتمالا آنها را در مورد کسب و کار خود به دوستانتان نیز بگویید.

 

برای به دست آوردن حداکثر استفاده از حساب Instagram خود، این نکات را در ذهن داشته باشید:

لینک ها در زیرنویس Instagram کار نمی کنند. تنها مکان شما می توانید یک لینک کاری که در واقع کاربر را به یک وب سایت می برد به اشتراک بگذارید در نمایه شما است. لینک ها در زیرنویس ها یا نظرات عکس کار نمی کنند، بنابراین اگر شما سعی می کنید مردم را به یک صفحه وب خاص هدایت کنید، می توانید لینک پیش فرض در زیست بوم خود را به آن صفحه خاص تغییر دهید و در عنوان یادداشت کنید که لینک در مشخصات.

اطمینان حاصل کنید که پستهایتان مربوط به نام تجاری شما است. این امر می تواند وسوسه انگیز باشد که عکس های غذا، مد و حیوانات را به اشتراک بگذارید، زیرا آنها در پلتفرم بسیار محبوب هستند، اما اگر کسب و کار شما هیچ ارتباطی با این چیزها نداشته باشد، این امر می تواند بازاریابی اجتماعی شما را به هم ریخته و پیروان خود را اشتباه بگیرد. با این حال، اگر بتوانید یک راه برای ترکیب عکسهایی مانند اینها پیدا کنید در حالی که آنها هنوز مرتبط با کسب و کار شما هستند، می توانید استراتژی بازاریابی اجتماعی خود را موفقتر کنید.

هدایای تبلیغاتی و تبلیغاتی را اجرا کنید ارسال یک تصویر تبلیغاتی، فروش، یا مسابقه خود را تبلیغ کنید و از کاربران بخواهید که تصویر را با یک خاصیت خاص به نام هشتگ وارد کنید. سپس می توانید آن هشتگ را جستجو کنید تا ببینید چه کسی آن را بازنویسی کرده و یک برنده را انتخاب کرده است. تبلیغات مانند این اجازه می دهد مشتریان و پیروان خود را برای مارک تجاری خود را برای شما در صحبت کردن در مورد ارتقاء خود را در صفحات شخصی خود را، و مردم بیشتر به بازدید از نمایه خود را درایو.

پاسخ به نظرات دیگر کاربران. هنگامی که مردم در عکس های شما نظر می دهند، به آنها پاسخ دهید. تعامل با مشتریان و طرفداران نشان می دهد که شما توجه خود را به خود جلب کرده اید و به نظر می رسد که آیا آنها عکس های شما را ببینند و چه می گویند. آنها بیشتر احتمال دارد که به دنبال شما باشند و با تصاویر شما ارتباط برقرار کنند اگر احساس کنند که مهم هستند.

پست Instagram را در وب سایت خود قرار دهید از نسخه دسکتاپ اینستاگرام، شما می توانید یک کد جاسازی برای اضافه کردن تصاویر و ویدیو خاص به وب سایت شرکت خود دریافت کنید. این می تواند بازدید کنندگان را نشان دهد که شما در Instagram فعال هستید و به شما کمک می کند پیروان بیشتری کسب کنید. فقط عکسی را که میخواهید جاسازی کنید انتخاب کنید، روی دکمه بیضی در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید و قرارداد را انتخاب کنید. این یک جعبه با کد جاسازی را می کشد و به شما امکان می دهد که آیا شما می خواهید عنوان را نمایش دهید. از آنجا، کپی و جاسازی کد که در آن شما می خواهید آن را در وب سایت خود قرار دهید.

از نفوذ Instagram برای ترویج کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید. تأثیرگذارها افرادی هستند که پس از نمایش Instagram بزرگ هستند. شما می توانید نفوذگران برای فروش محصولات خود را به پیروان خود را به صورت طبیعی پرداخت. این پست های حمایت شده به طور معمول ظریف هستند و به نظر یک آگهی نگاه نمی کنند. این مفید است زیرا مردم معمولا تبلیغات را نفرین می کنند.

 

businessnewsdaily

 

 

درباره‌ی داریوش مستفید

همچنین ببینید

چگونه کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار اینترنتی خود پیدا کنیم

کلمات کلیدی SEO چیست؟ کلمات کلیدی جستجوگرها کلمات کلیدی و عبارات در محتوای وب شما …

یک نظر

  1. موضوعات بسيار كاربردي و ريشه اي رو در سايتتون مطرح ميكنيد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *