خانه / need web / ۱۲ عنصر اساسی برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا برای سایت

۱۲ عنصر اساسی برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا برای سایت

“محتوای با کیفیت” برای بازاریاب خیلی مهم است تا بتواند در زمینه کسب و کار خود رشد کند

این چیزی است که بازاریابان در حال تلاش برای آن هستند،

و آنچه گوگل و مردم آن را دنبال می کنند.

این چیزی است که برندگان را از بازنده های آنلاین جدا می کند.

که سایت شما به خوبی در موتورهای جستجو ایفا نقش خواهد کرد.

چه چیزی باعث جذب لینک های دریافتی با کیفیت بالا خواهد شد؟

و چه چیزی باعث ایجاد اعتماد، اعتبار و قدرت با مخاطبان شما خواهد شد؟

و با این حال، بسیاری از صاحبان کسب و کار هنوز هم از آنچه “محتوای با کیفیت بالا” در واقع به معنای آن پی نبردن.

ایجاد محتوای با کیفیت بالا

 

چگونه بفهمیم که محتوای وب سایتمان با کیفیت بالا است؟

در حالی که تعریف «کیفیت» بسته به نوع توافق، صنعت، نوع یا مخاطب هدف تغییر می کند.

عناصر رایج بسیاری وجود دارد که شاخص های قابل اعتماد و سازگار با کیفیت هستند.

 

در زیر یک لیست است که می توانید برای اینکه آیا بدانید محتوای شما “با کیفیت” است یا خیر، استفاده کنید.

شما می توانید از این لیست استفاده کنید تا تعیین کنید.

که چگونه Google و بازدید کنندگان شما محتوای که است مورد نیاز بازدید کنندگان است .

یا ارزیابی کردن این موضوع که محتوای شخص دیگری قابل اعتماد و معتبر است.

 

منابع مورد استفاده برای این پست

شامل گوگل رهنمودهای وب مستر، راهنمای رتبه بندی رتبه بندی گوگل و منابع مختلف دیگر که ذکر شده در زیر آمده است.

من همچنین یک لیست دستی از ۱۰ سنگهای پنهان از راهنماهای ردیابی کیفیت نشتی گوگل را با هم ترکیب کرده ام.

شما می توانید از infographic در پایین این مقاله را بررسی کنید.

 

مرتبط : تولید محتوا چیست؟ آموزش تولید محتوا برای جستجوگرها

 

۱۲ عنصر اساسی برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا برای سایت

 

۱-آیا شما طول مناسب برای محتوا خود ایجاد کرده اید؟

ما در حال حاضر با پیشرفت علم پیچیده تر شدن تعداد کلمه ایده آل برای محتوا وجود دارد، زندگی می کنیم.

از یک طرف، ما می دانیم که گوگل قطعا یک محتوای مناسب و مفید که بازدید کننده زیادی داشته باشد که زیاد جستجو میشود را مورد تایید قرار می دهد، محتوای که تمام جنبه های یک موضوع را پوشش می دهد، نشان می دهد.

از سوی دیگر، بیشتر کاربران از تلفن همراه خود استفاده می کنند .

که محتوای کوتاه تر و مختصر تر آنها را می توان به بازدید کنندگان کمک کند.

(۶۰ درصد از کاربران تلفن همراه از تلفن خود به عنوان ابزار اولیه یا منحصر به فرد خود برای رفتن به اینترنت استفاده می کنند)

 

هنگام ایجاد محتوا، بر اهداف خود و هدف مخاطبان خود تمرکز کنید:

اگر می خواهید محتوا را به شدت در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید و برای جذب لینک ها، محتوای بیشتری را برای ۱۰۰۰+ کلمه در نظر بگیرید.

اگر می خواهید محتوای شما به راحتی برای کاربران تلفن همراه قابل دسترسی باشد.

هر چیزی غیر ضروری را قطع کنید و محتوای خود را فرمت کنید تا کاربران تلفن همراه بتوانند سریعا اطلاعاتی را که نیاز دارند دریافت کنند.

برخی از راه های این کار عبارتند از استفاده از شمار کلمه های پایین تر، تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی مدت که کاربران تلفن همراه بیشتر به دنبال آن هستند، استفاده مناسب از عنوان ها، نقاط پر بیننده ، لیست ها و اتصال به دیگر محتوای تلفن همراه برای اندن در وب سایت شما .

 

پیشنهاد : چگونه تفاوت بین لینک های خارجی و داخلی را بدانیم

 

۲- آیا شما با تصاویر، ویدیویی Embeds، Infographics یا سایر رسانه ها در ارتباط هستید ؟

امکان استفاده از محتوای با کیفیت بالا بدون استفاده از تصاویر یا انواع دیگر رسانه ها وجود دارد.

اما ما می دانیم که محتوای بصری از محتوای متناسب با توجه به جذب لینک های ورودی، سهام رسانه های اجتماعی، زمان صرف شده در صفحه و تعامل بهتر است.

در واقع ما می دانیم که ۴۰ درصد از مردم به اطلاعات بصری بهتر از متن ساده می پردازند. این احتمال وجود دارد که گوگل در استفاده از چندرسانه ای در هنگام به ثمر رساندن صفحات برای الگوریتم رتبه بندی آن عوامل را تعیین کند.

حتی اگر این مورد نباشد، این واقعیت است که گوگل لینک های ورودی به یک صفحه را یکی از سنگین ترین عوامل در الگوریتم رتبه بندی خود می داند، و محتوای مبتنی بر چند رسانه ای، تا ۱۲ برابر بیشتر از محتوای متن، به اشتراک گذاشته شده است.

برخی از سوالاتی که در مورد استفاده شما از رسانه ها از خود می پرسند عبارتند از:

آیا تصاویر یا فیلم های من از ادعا یا حقایق در محتوا پشتیبانی می کنند؟
آیا آنها استانداردهای کیفیت را از دیدگاه فنی دیدار می کنند؟
آیا زیبایی زیبایی دارند؟
آیا اینفوگرافیک یا سایر محتوای بصری اصلی از کیفیت است که دیگران می خواهند آنها را به اشتراک بگذارند یا به آنها پیوند دهند؟

 

۳- آیا شما با استفاده از گرامر مناسب و املا، و محتوا خود را منسجم؟

گوگل تاکید زیادی بر قابلیت اطمینان صفحات و سایت ها کرده است و صفحه ای با املا، گرامر و یا اشتباه ضعیف بسیار کمتر قابل اعتماد است.

حتی اگر گوگل بی معنی باشد (که البته اینطور نیست)، بازدیدکنندگان وب سایت شما احتمالا کمتر اعتماد دارند و به اطلاعاتی که از نظر حرفه ای نوشته نشده است، تکیه می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مقاله، مقاله من را ببینید، آیا دستورالعمل بدبختی نام تجاری شما را می کشد؟

برخی از سوالاتی که از خودتان می پرسند عبارتند از:

آیا محتوای من در واقع درست است؟
آیا محتوای سازماندهی شده به روش منطقی؟
آیا دستور زبان و املای من درست است؟

 

۴- آیا شما با استفاده از قالب مناسب صفحه و متن استفاده می کنید؟

محتوای با کیفیت بالا از لحاظ زیبایی جذاب، آسان برای خواندن و مناسب برای اسکن و اسکن کردن است (به این نحو که اکثر بازدیدکنندگان وب سایت شما محتوای شما را مصرف می کنند).

الگوریتم گوگل به اندازه کافی پیچیده شده است که می تواند صفحه و محتوای را تشخیص دهد و شما ممکن است در رتبه بندی برای قالب بندی محتوای ضعیف جریمه شوید.

باز هم، حتی اگر گوگل شما را برای آن مجازات ننماید، بازدید کنندگان راحت نخواهند بود.

قالب بندی مطلوب شامل استفاده مناسب از:

متن های جذاب و کلامی؛
جملات کوتاه و مختصر و پاراگراف ها؛
نقاط مناسب و لیست های ردیف ؛
استفاده مناسب از فضای سفید؛ و
هدر ها و زیر سرآیند برای حذف بخش های طولانی متن.

 

۵- آیا به دست آوردن امتیاز توسط بازدید کننده ها مناسب است؟

محتوای کافی برای خواندن و درک بهتر است و مطابق با علایق مخاطبان است که در نظر گرفته شده است.

با استفاده از یک ابزار مانند Readability-Score، که بر اساس تست های پذیرش Flesch-Kincaid است، به شما اطمینان می دهد که محتوای شما با سطح خواندن، انتظارات و خواسته مخاطبان شما مطابقت دارد.

این در هنگام ایجاد محتوا برای بچه ها یا نوجوانان یا افرادی که زبان اصلی غیر از زبان انگلیسی دارند، بسیار مهم است.

 

۶- آیا توسط یک فرد متن های نوشته شده مورد آزمایش قرار گیردیده شده؟

بر طبق گواهینامه های کیفیت، گواهینامه نویسنده، هنگامی که برای تعیین کیفیت و اقتباس یک قطعه خاص از آن استفاده می کند، یک عامل مهم است:

“صفحات و وب سایت های با کیفیت بالا باید به اندازه کافی تخصص داشته باشند تا معتبر و قابل اعتماد در موضوع خود باشند”.

برای مؤسسه های علمی، چه مدارک و مدارک تحصیلی دارید؟ برای محتویاتی که ممکن است بر روی رفاه فرد تأثیر بگذارد، چه اثری بر روی صفحه یا سایت در مورد اعتبار نویسنده دارید؟ این به ویژه برای صفحات گوگل که گوگل به عنوان “پول شما زندگی شما” (YMYL) اشاره دارد، اهمیت دارد:

“برخی صفحات برای PQ [کیفیت صفحه] بسیار مهم هستند. ما این صفحات را به صفحات پول یا زندگی شما (YMYL) می خوانیم. آنها صفحاتی هستند که می توانند بر سلامت جاری یا آینده (جسمی، مالی، ایمنی و …) تأثیر بگذارند.

صفحات YMYL باید از وبسایت های معتبر به دست آیند و محتوا باید با سطح بالایی از تخصص و قدرت ایجاد شود. ”

 

پیشنهاد : چرا شما باید از شکست در کسب و کار پیروی کنید

 

۷- چه چیز دیگری نویسنده نوشته است و اعتبار یک نویسنده چقدر است؟

گرچه اصطلاح «رتبه نویسنده» یکی از مواردی است که به طور رسمی توسط گوگل مورد استفاده قرار می گیرد، مفهوم شناخته شده در میان جامعه بازاریابی اینترنتی این است که محتویات بیشتری که یک نویسنده منتشر می کند، محتوای بالاتر از آن در نتایج جستجو گوگل رتبه بندی می شود.

ما می دانیم که گوگل در حال تلاش برای کاهش ناشناس بودن در مورد محتوای آنلاین است. اعتبار و اعتبار یک نویسنده افزایش و بهبود می یابد، زیرا او مطالب بیشتری (با کیفیت بالا) را در ناشران معتبر و قابل اعتماد ایجاد و منتشر می کند.

نویسندگان می توانند از طریق وبلاگ نویسی مهمان دست یابند.

همانطور که نویسندگان برای خود نویسندگان مهمان را برای وبسایت خود انتخاب می کنند، به یاد داشته باشید که چه چیز دیگری نوشته شده است و در آن محتوای منتشر شده است. آیا آنها در سایر ناشران معتبر و با کیفیت مانند فوربس، هافینگتون پست یا وب سایت های برجسته صنعت منتشر شده اند؟

نگاهی به چگونگی محاسبه محتوای دیگر خود در موتورهای جستجو اگر آن را به خوبی رتبه بندی می کند، این یک نشانه خوب است که گوگل در حال حاضر آنها را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد از اطلاعات می بیند.

 

۸- آیا محتوای وب سایت خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید؟

در حالی که گوگل ادعا می کند که سیگنال های اجتماعی از فیس بوک و توییتر بخشی از الگوریتم رتبه بندی آنها نیست،

شواهدی وجود دارد که بر خلاف آن؛ مطالعات چندگانه همبستگی بین میزان بالاتری از سهام اجتماعی و رتبه بندی موتورهای جستجوی پیشرفته نشان داده است.

با وجود اینکه همبستگی علیت نیست، منطقی است که بیشتر یک قطعه خاص از محتوای به اشتراک گذاشته شود، آگاهی بیشتر و لینک های ورودی که تولید می کنند؛ و لینک های ورودی کاملا عامل عامل اصلی در الگوریتم گوگل است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، پست من را ببینید آیا Google از نشانه های اجتماعی از فیس بوک و توییتر در رتبه بندی خود استفاده می کند؟

یکی دیگر از نشانه هایی از محتوای کیفی این است که آیا رسانه های اجتماعی دکمه ها و شمارنده ها را در اختیار دارند.

عدم داشتن آنها ممکن است به سادگی نشان دهنده این باشد که صاحب وبسایت از لحاظ فنی شناخته شده نیست یا اهمیت رسانه های اجتماعی را درک نمی کند. فقدان شمارنده های اجتماعی نیز ممکن است نشان دهند که محتوا به اشتراک گذاشته نمی شود …

و این ممکن است نشانه ای از محتوای با کیفیت پایین باشد.

دلیل گوگل برای ادعا این است که از الگوریتم رتبه بندی از سیگنال های اجتماعی استفاده نمی کند این است که خزنده آنها نمی تواند به فیس بوک و توییتر دسترسی پیدا کند.

با این حال، آنها به این واقعیت اشاره نکرده اند که خزنده آنها می تواند به راحتی به شمارۀ سهم اجتماعی موجود در شمارنده های اشتراک اجتماعی دسترسی پیدا کند.

علاوه بر این، خزنده خود را محدود به خزیدن کانال رسانه های اجتماعی خود، + Google، که بارها و بارها نشان می دهد بالاترین همبستگی به رتبه بندی.

به همین علت، شرط هوشمندانه است که مطالب خود را با کانال های رسانه های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن آن از طریق خود و همچنین تشویق خوانندگان خود برای به اشتراک گذاشتن آن نیز به اشتراک بگذارید.

 

پیشنهاد : چگونه کسب و کار اینترنتی خانگی شروع کنیم

 

۹- آیا پیوندهای داخلی و خارجی ( بک لینک ) به خوبی به صورت استاندارد رعایت می شود؟

یکی از مهمترین شاخص های اعتبار یک سایت یا یک تکه محتوا، پیوند ورودی و خروجی آن است.

ما می دانیم که پیوندهایی به محله های بد و یا سایت های اسپم شناخته شده، اعتبار مقاله یا سایت را در چشم Google کم می کنند.

ما همچنین می دانیم که گوگل استفاده بیش از حد از لینک های داخلی خوشش نمیاد ؛ به خصوص ارتباط داخلی غیر طبیعی و یا استفاده بیش از حد از متن لینک برای وب سایت صدمه می زند .

احتمالا مهمترین شاخص کیفیت صفحه، تعداد و کیفیت لینک های ورودی به آن صفحه است.

چه کسی به صفحه پیوند دارد؟

اگر سایت های شناخته شده و قابل اعتماد به آن پیوند دارند، گوگل معتقد است که محتوای قابل اعتماد و معتبر است.

اگر لینک به صفحه وجود نداشته باشد، یا اگر لینک ها از سایت های کوچک، ناشناخته و یا هرزنامه باشد، این می تواند نشانه بدی باشد که محتوای کم کیفیت یا غیر قابل اعتماد باشد.

 

۱۰- دامنه چیست؟

این کنوانسیون نامگذاری یک سیستم آدرس فیزیکی است.

افراد صفحات وب را به شیوه ای شبیه نحوه استفاده از نقشه ها برای پیدا کردن مکان های مکانی می رسند.

اگر اینترنت مانند یک دفترچه تلفن و یک صفحه وب مانند یک فیزیکی ساختمان باشد، نشانی اینترنتی آدرس دقیق آن ساختمان خواهد بود.

یک قطعه محتوا به طور بالقوه می تواند تمام معیارها را برای کیفیت بالا برآورده کند،

اما اگر سایر صفحات سایت به عنوان کیفیت پایین محسوب شوند، این امر می تواند بر رتبه بندی حتی محتوای با کیفیت منفی تاثیر بگذارد. هنگام تعیین کیفیت یک قطعه محتوا، به محتوا اطراف نگاه کنید:

صفحاتی که به آن اشاره شد (همانطور که قبلا ذکر شد)، و همچنین صفحه اصلی، دامنه ریشه و دیگر مقالات در سایت.

 

۱۱- آیا نظرات فعال شده اند، و کیفیت نظرات چیست؟

سایت ها یا قطعه های محتوا که در آنها نظر دادن را فعال کرده اند و تعداد زیادی نظرات متفکرانه را ممکن است به عنوان کیفیت بالاتر از آنهایی که نمیتوانند مشاهده شوند. سایت هایی که اظهار نظر فعال شده اند، اما اجازه می دهد که هرزنامه، پیغام پررنگ به نظر بیادماند، به نظر می رسد به عنوان غفلت یا عدم وابستگی به کیفیت سایت (به این ترتیب اعتبار کلی سایت کاهش می یابد).

اگر تعدادی از نظرات خود را در سایت خود داشته باشید، نگران نباشید توجه خود را به این واقعیت افزایش دهید و یا با افزایش شمارنده نظرات خود، یا با حرکت دادن شمارنده در بالای پست وبلاگتان. هنگامی که مردم می بینند که دیگران محتوا را دوست دارند تا بتوانند در مورد آن نظر دهند، بیشتر احتمال دارد که همین کار را انجام دهند.

 

۱۲- آیا محتوا ارزش را فراهم می کند؟

در حالی که برای موتورهای جستجو برای تعیین اینکه آیا محتوای ارزش را فراهم می کند دشوار است، در نهایت تنها چیزی است که برای خوانندگان انسان اهمیت دارد. مقدار را می توان به روش های مختلفی استخراج کرد، اما شایع ترین آنها عبارتند از:

آیا این محتوا یک مشکل را حل می کند؟
آیا به یک سوال جواب می دهد؟
آیا سرگرمی فراهم می کند؟
آیا مردم را سرگرم می کند؟
آیا بینش منحصر به فرد و متخصص را ارائه می دهد؟

موتورهای جستجو می خواهند رتبه بندی محتوائی را برای خوانندگان انسانی فراهم کنند.

اما از آنجاییکه موتورهای جستجو قادر به درک محتوا مانند انسان نیستند، به بقیه این سیگنال ها تکیه می کنند تا تعیین کنند که آیا محتوای ارزش را فراهم می کند یا خیر، و یا اینکه آیا این واقعا ” با کیفیت” است.

محتویاتی که ارزش را در اختیار دارند موفقیت یک بازریاب را دارا می سازد .

 

نتیجه

اگر شما برای موتورهای جستجو محتوا را منتشر می کنید، بدون ارائه ارزش واقعی به خوانندگان، وقت آن است که دوباره استراتژی محتوا را در نظر بگیرید. همانطور که محتوای شما منتشر شده تا کنون و محتوایی که قصد دارید آن را منتشر کنید، به عناصر فوق مراجعه کنید تا تعیین کنید که آیا محتوای شما واقعا می تواند “کیفیت” در نظر گرفته شود. در اینجا یک Infographic است که عناصر خاصی از کیفیت را نشان می دهد. بر اساس دستورالعمل های کیفیت با گوگل است.

forbes

درباره‌ی داریوش مستفید

داریوش مستفید
(با نام یاد خدا) من به بازاریابی و کسب و کار اینترنتی علاقه زیادی دارم که باعث شد مقالات در این زمینه در وب سایت وب نید تولید کنم تا دوستان به راحتی و آسانی بتوانند استفاده کنند. و در این زمینه اطلاعات زیادی داشته باشند.

همچنین ببینید

چگونه در وردپرس لینک های خارجی را نوفالو کنیم

آموزش رایگان چگونه در وردپرس لینک های خارجی را نوفالو کنیم   اگر به یک …

یک نظر

  1. بسیار عالی بود واقعا این ۱۲ عنصر تاثیر گذاره ممنون از آقای مستفید که این مقالات و برای ما گذاشته تشکر فروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *