خانه / need web / تولید محتوا چیست؟ آموزش تولید محتوا برای جستجوگرها

تولید محتوا چیست؟ آموزش تولید محتوا برای جستجوگرها

 اگر نسبت به دنیای بازاریابی اینترنتی جستجو نسبتا تازه کار هستید، ممکن است شنیده باشید که اصطلاح «محتوای SEO» در جلسات بازاریابی قرار دارد.

انواع تولید محتوا و چگونه آن را انجام دهیم در این مقاله ، آموزش تولید محتوا را خلاصه وار خواهیم آموخت و اهمیت خدمات تولید محتوا یکی از مهم ترین راه های جذب ترافیک بیشتر است تا بازدید یک وب سایت به طور چشمگیر پیشرفت کند اگر کسی نمی تواند مقاله ای باد کیفت بالا برای وبلاگ یا سایت خود بنویسد باید هزینه کند و سفارش دهد تا دیگران برای آن فرد انجام دهند

تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟ آموزش تولید محتوا برای جستجوگرها

 

این آموزش ابتدایی برای پاسخ به سه سوال طراحی شده است:

۱ – محتوای “SEO” چیست؟
۲ – چه نوع محتوای SEO وجود دارد؟
۳ – استراتژی محتوای جستجوگر من چیست؟

 

بیا شروع کنیم!

محتوای محتوا چیست؟

 

برای درک آنچه که بازاریابان به معنای محتوا SEO پی ببرن ، مفید و قابل استفاده است که عبارت را به چند قسمت آن تقسیم کنید:

 

“SEO”

به بهینه سازی موتورهای جستجو یا فرایند بهینه سازی وب سایت اشاره دارد به طوری که مردم بتوانند از طریق موتورهای جستجو مانند google به راحتی آن را پیدا کنند.


با “محتوا” ما به معنای هر گونه اطلاعاتی است که در وب زندگی می کند و می تواند در وب (بیشتر در مورد انواع مختلف مطالب زیر) استفاده شود.

بنابراین، قرار دادن این دو مفهوم با هم: محتوای SEO هر محتوی ایجاد شده با هدف جذب ترافیک موتور جستجو است.

من قصد ندارم به شما بگویم همه چیز که شما باید در مورد بهینه سازی مطالب خود برای موتورهای جستجو در اینجا بدانید.

این یک راهنمای کامل است. اما در اینجا یک سرچشمه فوق العاده سریع در مورد آنچه شما باید انجام دهید به منظور SEO محتوای وب خود را:

تحقیق کلید واژه: اگر می خواهید ترافیک را از طریق جستجو تولید کنید، قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، بهتر است تحقیقات کلیدی انجام دهید. به این ترتیب، شما می توانید بر کلمات کلیدی متمرکز شوید که مقدار مشخصی از حجم جستجو در آن وجود دارد – به عبارت دیگر، به موضوعاتی که مردم در حال جستجوی اطلاعات هستند، بنویسند.


بهینه سازی کلمات کلیدی: بدانید کجا و چگونه از کلمات کلیدی در محتوا برای جستجوی حداکثر قابلیت جستجو استفاده کنید. (SEOMoz راهنمای بسیار خوبی برای بهینه سازی صفحه ارائه می دهد.)


سازمان محتوا: محتوا در سایت شما باید به صورت منطقی سازماندهی شود. این نه تنها برای جستجوگرها خوب است، بلکه به بازدیدکنندگان سایت شما نیز کمک می کند محتوای مرتبط دیگر را به آسانی پیدا کنید.

(بیشتر آنها در سایت شما باقی می ماند، بهتر است.)


ارتقاء محتوا: افزایش دید در محتوای جدید ایجاد شده توسط اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و ایجاد لینک به محتوای شما (از داخل و از سایت های خارجی).

جستجوگر کلمات کلیدی ابزار

یک ابزار تحقیقاتی کلمات کلیدی مانند Finder Keyword Niche به شما کمک خواهد کرد موضوعات خاصی را که در محتوای SEO شما هدف قرار می گیرند شناسایی کنید.

 


یک کلمه سریع در قصد

 

مهم این است که در نظر داشته باشید که اگر ترافیک موتور جستجو تنها هدف شما باشد، احتمالا نتایج شما احتمالا رنج خواهد برد.

به منظور اینکه هر دو موتور جستجو (که شما را با رتبه بندی بالا در طول زمان به شما پاداش می دهند) و مشتریان بالقوه و بازگشت بازدید کننده، لطفا ارزش افزوده بالا و بالاتر از بهینه سازی موتور جستجو را ارائه دهد.

به عبارت دیگر، محتوی “نازک” را تولید نمیکنند و کلیک می کنند، اما هیچ ارزش اضافی برای کاربر موتور جستجو ارائه نمی کنند.

سایت هایی که محتوا را کم ارزش می کنند خطر گواهینامه Google را افزایش می دهند؛ آنها همچنین تمایل دارند که میزان بازده بالا و نرخ تبدیل پایین را داشته باشند.


انواع محتوای جستجوگرها

 

محتوای جستجوگر میتواند شامل موارد زیر باشد:محصولات صفحات – این نان و کره هر سایت خرده فروشی تجارت الکترونیک است. صفحه محصول خوب می تواند به عنوان محتوای هر دو SEO و صفحه فرود PPC.
پست های وبلاگ – یک وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد یک جریان منظم محتوای جستجوگر است. به طور کلی، پست های وبلاگ بیشتر جذاب هستند و بیشتر احتمال دارد که به جذب لینک ها از صفحات محصول، بنابراین آنها می تواند یک راه عالی برای ایجاد برخی از قدرت برای سایت شما.

(به یاد داشته باشید که وبلاگ ها بسیار انعطاف پذیر هستند و شما می توانید از آنها برای میزبانی هر یک از انواع زیر در این لیست استفاده کنید.)

مقالات – مقاله مقاله، مصاحبه، یا قطعه ای را فکر کنید. این نوع اصلی محتوا است که در اکثر وب سایت های روزنامه یا مجله ها یافت می شود.
لیست ها – فهرست واقعا فقط یک نوع مقاله است، اما آن را به عنوان یک لیست (مانند “۱۰ راه برای کاهش لایحه انرژی شما” یا “۱۰۱ چیزهایی که من از شما متنفر نیستم درباره Google”) را اسکن می کنم.

این نوع از عناوین نیز در زمانی که در نتایج جستجو و یا در رسانه های رسانه های اجتماعی یافت می شود بیشتر قابل کلیک است.


راهنماهای – راهنمای یک قطعه بیشتر از محتوا است که به تفصیل در مورد چگونگی انجام کاری را توضیح می دهد. (راهنماهای اغلب بر روی چندین صفحه وب شکسته می شوند، هر چند بهترین روش این است که کاربران بتوانند محتوای طولانی را به صورت یک صفحه به صورت یک صفحه مشاهده کنند).

شما میتوانید یک راهنمای کامل در وبسایت خود ارسال کنید، یا میتوانید خلاصه یا گزیده ای ارسال کنید ، نیاز به بازدیدکنندگان برای پر کردن یک فرم ثبت نام برای خواندن راهنمای کامل.

این می تواند راه خوبی برای تولید منجر شود، اما در نظر داشته باشید که قرار دادن دیوار ثبت نام احتمالا میزان ترافیک جستجوگرها را کاهش می دهد که می توانید به آن راهنمای رانندگی کنید.

  • کلیپ ها و یا فیلم ها – به طور کلی کلیپ های کمتری در وب وجود دارد تا صفحات متن. در نتیجه، می توان از طریق ایجاد یک ویدیو به جای یک مقاله، راحت تر در صفحه اول یک کلیدی رقابتی رتبه بندی کرد.

 

  • با توجه به نوع سایت یا کسب و کاری که اجرا می کنید، ویدیوها می توانند راهی عالی برای جذب و رسیدن به یک مخاطب باشند.

 

  • در نظر بگیرید آموزش های ویدئویی از نحوه استفاده از محصولات خود را در نظر بگیرید. یا یک فرایند را نشان دهید که مربوط به کسب و کارتان است – مثلا یک لوله کش می تواند ویدیو را نشان دهد که چطور یک سینک را باز کند. (توجه داشته باشید در مورد جستجوگرها: شما ممکن است شامل یک متن متن ویدئویی خود را در نظر بگیرید. در اینجا چند نکته اضافی برای بهینه سازی ویدیوها وجود دارد.)

 

  • Infographics – Infographics یا تصاویر با فرمت های بزرگ که حاوی بسیاری از داده ها (اغلب به صورت نمودار یا نمودار) در یک موضوع واحد می تواند تعداد زیادی از نمایش ها و پیوندهای صفحه را در اختیار داشته باشد. با این حال، چون بسیاری از محتوا در تصویر قرار گرفته است و بنابراین به عنوان متن توسط موتورهای جستجو قابل خواندن نیست، مهم است که به دقت بهینه سازی بقیه صفحه.
  • شما می توانید از یکی از این پنج قالب رایگان متنوع برای شروع استفاده کنید.


نمایش اسلاید – یک نمایش اسلاید راهی برای نمایش یک سری تصاویر مرتبط است.

گاهی اوقات تصاویر مهمتر از متن هستند – می گویند شما سعی می کنید نشان دهید که تمام ستاره ها به اسکار کشیده اند.

در اینجا دوباره، SEO از عنوان شما، عنوان ها، نام فایل های تصویری و غیره مهم است، زیرا موتورهای جستجو برای خواندن کمتر است.


واژه نامه ها

  • قسم می خورم که مردم بیشتر از گوگل استفاده می کنند تا واژه ها را جستجو کنند. (آیا شما حتی می دانید که فرهنگ لغت شما چیست؟)
  • اگر شما در صنعت تخصصی کار کنید، یک واژه نامه به خوبی ساخته شده می تواند یک راه خوب برای ضبط برخی از ترافیک جستجو باشد. فکر می کنید شرایط آشپزی، شرایط پزشکی، شرایط مد، شرایط معماری …

  • راهنماها – دایرکتوری یک طبقه بندی مفید از لینک ها به سایت ها یا منابع اطراف یک موضوع خاص است. به عنوان مثال، یک وبلاگ عطر ممکن است یک دایرکتوری از مکان هایی برای خرید عطر ایجاد کند، از مغازه های عمده فروشی تا مغازه های مستقل در سراسر کشور.

 

  • اینها فقط برخی از انواع اصلی محتوای جستجوگر هستند، اما اجازه ندهید که این فهرست شما را محدود کند – امکانات تقریبا بی حد و حصر است.

  • چگونه برای ایجاد استراتژی محتوا جستجوگرها
    اگر محتوای محتوا را به صورت تصادفی تولید کرده باشید، امیدوار باشید و دعا کنید که بعضی از آن ها در نهایت رتبه بندی می شود، وقت آن است که دست و پنجه نرم کنید و متعهد به یک استراتژی محتوای محتوای متنی بیشتر برای وب شود.در اینجا چهار مرحله برای تعریف و اصلاح استراتژی محتوا SEO شما وجود دارد:

  • اهداف خود را تعریف کنید
    اول، اهداف خود را به عنوان یک وب سایت یا کسب و کار تعیین کنید. آیا به دنبال فروش در وب سایت خود هستید؟
  • آیا سایتتان از طریق تبلیغات درآمد کسب می کند و بنابراین فقط می خواهید افزایش ترافیک و بازگشت خوانندگان را افزایش دهید؟ اهداف شما تعیین می کند چه نوع محتوایی را باید تمرکز کنید.

محتوای محتوا چیست؟

یک نمونه عالی از یک صفحه محصول کوچک، اما براق و ظریف است

اگر در ابتدا سعی در فروش محصول دارید، تمرکز اصلی شما باید جذاب باشد، صفحات محصول آموزشی که برای جستجو و تبدیل بهینه هستند. تمرکز ثانویه شما می تواند محتوای وبلاگ مفید باشد که نشان می دهد که چه زمانی و چگونه از محصولات خود استفاده کنید و به صفحات مربوطه مرتبط شوید

(بهتر است که وبلاگ شما کاملا تبلیغاتی نیست).

اگر سایت شما براساس یک مدل تبلیغاتی عمل کند و هدف این است که خوانندگان جدید را از طریق جستجو جذب کند، می خواهید بر محتوای غنی (مانند مقالات بلند مدت یا منابع ویدئویی که اطلاعاتی، سرگرم کننده یا هر دو هستند)

با “چسبندگی” (محتوای “چسبنده” بازدیدکنندگان بیشتری را در سایت شما نگه می دارد یا آنها را ترغیب به بازگشت می کند).


مخاطبان خود را در نظر بگیرید

مفهوم شخصی خریداران

مخاطبان خود را بشناسید – نظرسنجی ها و نرم افزار تجزیه و تحلیل شما می تواند به شما در دریافت تصویر بهتر از بازدید کننده یا مشتری معمولی کمک کند.

در نظر بگیرید که افراد بازاریابی یا کاراکترهایی که بازدید کننده و مشتریان سایت ایده آل شما هستند را در نظر بگیرید.

سپس در مورد نوع محتوایی که افراد دنبالش می گردند فکر کنند.

به عنوان مثال، اگر شما یک وب سایت B2B که برای مدیران سطح C عمل می کند، کار می کنید، ممکن است بخواهید مقالات سفیدپوش سطح بالا را که می توانید آنها را دانلود و نجات دهید و بعدا بخوانید، ایجاد کنید.

اگر کسب و کار شما به نوجوانان و نوجوانان اهدا می شود، ممکن است بخواهید بر روی به روز رسانی های مکرر با متن کمتر و تصاویر و ویدیو بیشتر تمرکز کنید.

همچنین می خواهید مطمئن شوید که سایت شما برای استفاده از تلفن همراه بهینه شده است.

 

یک تقویم تحریریه ایجاد کنید

 

هنگامی که شما تصور می کنید که هدف شما چیست و چرا، می توانید شروع به ایجاد تقویم تحریریه کنید. یک تقویم سرمقاله یک برنامه زمانی است که محتوای جدیدی را منتشر می کند و چه نوع محتوایی را تعیین می کند.

این به شما کمک می کند که به یک برنامه منظم پایبند باشید (به خصوص اگر شما یک وبلاگ داشته باشید برای ایجاد محتوای جدید به طور مرتب مهم است)، و همچنین از جلوگیری از تقلا کردن برای ایجاد یک موضوع برای محتوای جدید در آخرین لحظه جلوگیری کنید.

چند نکته برای ایجاد و پیوستن به تقویم تحریریه:

از Outlook (یا تقویم گوگل) استفاده کنید – تقویم سرمقاله را با تیم بازاریابی خود به اشتراک بگذارید. یادآورها را برای نویسندگان تنظیم کنید تا زمانی که مهلت مهمی برای آنها ارسال شود اطلاع رسانی می شود.


در نظر گرفتن ویژگی های در حال انجام – به عنوان مثال، یک وبلاگ غذایی ممکن است هر دوشنبه یک دستور غذای گوشتی را انجام دهد.

بسیاری از وبلاگ ها یک بار در هفته (از جمله این) پیگیری می کنند. یک صفحه دسته را برای هر یک از ویژگی های در حال انجام ایجاد کنید، به طوری که بازدیدکنندگان می توانند تمام دستورات دوطرفه ی Meatless شما را پیدا کنند و یا در یک مکان پیوند را پیوند دهند.


هنگام تهیه انواع پیچیده تر محتوا، مانند فیلم ها و فتوشاپ، زمان زیادی را برای خود به ارمغان بیاورید. اینها اغلب به دورهای چندگانه ویرایش برای تکمیل نیاز دارند و برای جستجوی بهینهتر میباشند.


برنامه ریزی کنید تا پیش از آن برنامه ریزی نشده باشد – تقویم اغلب پس از یک یا دو ماه به دلیل تغییرات در اهداف بازاریابی، بودجه یا کارکنان، از بین می روند، بنابراین سعی نکنید یک برنامه برای سال آینده برنامه ریزی کنید و خطر هدر رفتن یک بسیاری از زمان و تلاش.

تجزیه و تحلیل و دوباره ارزیابی

 

در نهایت، به تجزیه و تحلیل سایت خود ادامه دهید به طور منظم مطالب SEO خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه کار می کند و چه چیزی نیست. اقدامات خوب موفقیت و تعامل شامل بازدید صفحات، لینک ها، نظرات

(در پست های وبلاگ و برخی از انواع دیگر محتوا)، اشتراک اجتماعی (مورد علاقه فیس بوک، توییت و غیره) و نرخ تبدیل است.

تجزیه و تحلیل شما باید دو هدف داشته باشد:

  • موفقیت های خود را بررسی کنید تا بتوانید این استراتژی ها را تکرار کنید – به دنبال الگوهای باشید. آیا مخاطبان شما فیلم ها را دوست دارند؟ سپس فیلم های بیشتری بگیرید! تقویم تحریریه خود را به پیش ببرید تا بتوانید زمان و تلاش بیشتری را بر روی انواع محتوا تمرکز کنید.

 

  • زمان را برای به روز رسانی و بهبود محتوای سئو SEO مرتب کنید – اگر سعی کردید یک مقاله را برای یک کلید واژه خاص بهینه سازی کنید، اما برای تغییرات متنوعی از این کلمه کلیدی، ترافیک بیشتر می شود، سپس دوباره آن را برای کلید واژه جدید بهینه کنید. شما ممکن است بتوانید به طور قابل توجهی افزایش ترافیک را با قرار دادن آن کلید واژه در عنوان، به عنوان مثال.

در اینجا شما آن را دارید – محتوای جستجوگر ۱۰۱٫ همانطور که در بالا ذکر شد، لطفا در نظرات نظر خود را در مورد سوال های دیگر در مورد ایجاد و بهینه سازی محتوا برای جستجوگرها مطلع کنید.

ببینید که واقعا در AdWords چه کاری انجام میدهید ویدئوی زیر را در Grader Free AdWords خود تماشا کنید:


محتوای محتوا چیست؟


منبع 

 

درباره‌ی داریوش مستفید

داریوش مستفید
(با نام یاد خدا) من به بازاریابی و کسب و کار اینترنتی علاقه زیادی دارم که باعث شد مقالات در این زمینه در وب سایت وب نید تولید کنم تا دوستان به راحتی و آسانی بتوانند استفاده کنند. و در این زمینه اطلاعات زیادی داشته باشند.

همچنین ببینید

چگونه در وردپرس لینک های خارجی را نوفالو کنیم

آموزش رایگان چگونه در وردپرس لینک های خارجی را نوفالو کنیم   اگر به یک …

4 نظر

  1. سلام ممنونم مطلب فوق العاده ای بود موفق باشید

  2. سلام
    ممنون از محتوای خوبی که منتشر میکنید.

    ما به همراه یک گروه از متخصصین حوزه وب
    گروه تلگرامی جامعه وبمستران
    ایران را لانچ کردیم.
    با توجه به اینکه شما هم در این زمینه
    فعال هستید خوشحال می شیم به
    ما بپیوندید تا تعاملات مفیدی باهم داشته باشیم
    لینک گروه خدمتتون
    https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

  3. از شما سپاسگذارم که با انتشار مطالب مفید و کاربردی به دیگران کمک می کنید تا رشد کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *